Jadi, ini adalah alat tugas berat pertama saya dari DongCheng dan saya agak kagum dengannya. Gerudi tukul ini tidak mengecewakan sama sekali, tidak sedikit pun. Ia mempunyai kualiti pembinaan yang terbaik dan merasakan bahawa alat ini dibina seperti tangki untuk bertahan seumur hidup!

Kawalan pada gerudi ini terdiri daripada satu tombol pemilih dengan dua kedudukan, dan pencetus. Kelajuan putaran adalah berubah-ubah dan diperoleh daripada tekanan yang dikenakan pada pencetus seperti dalam latihan lain yang pernah saya lihat sebelum ini, yang membolehkan anda mengawal kelajuan penggerudian dengan tepat dengan cepat. Ia mempunyai berat kira-kira 6kg dan mempunyai pemegang kedua boleh laras yang banyak membantu mengawal gerudi semasa mengendalikannya. Anda juga mendapat satu set bit, dan semuanya disimpan dengan kemas dalam bekas pembawa plastik yang dibentuk. Tukul menggunakan lampiran SDS standard, jadi anda akan mempunyai pelbagai jenis bit untuk dipilih.

Tombol operasi mod membolehkan anda memilih satu daripada dua mod - tukul sahaja, atau demo (gerudi + tukul bersama). Walaupun kedua-dua mod operasi ini boleh difahami dan biasanya terdapat dalam semua latihan tukul itu, saya terkejut saya tidak menemui cara untuk mengendalikan peranti ini dalam mod gerudi sahaja! Ini agak mengecewakan kerana ini jelas boleh digunakan sebagai gerudi tugas berat juga jika mod ini ditambah oleh pengilang menjadikannya alat yang lebih serba boleh. Tetapi ia dipasarkan sebagai gerudi tukul tunjuk cara dan beroperasi seperti satu.

Mengendalikan gerudi hummer agak mudah. Tetapi kelemahan yang saya dapati ialah pemegang belakang tidak mempunyai peredam untuk membantu mengurangkan getaran kuat dalam mod tukul, dan anda akan merasakannya dengan tangan anda 100%. Kerana semua getaran dipindahkan terus ke tangan dan lengan anda, selepas hanya 30 minit mengendalikan peranti ini, anda akan berasa letih dan berasa sakit di bahagian atas badan anda. Untuk mengendalikan peralatan seberat 15 paun ini dengan cekap, anda perlu mempunyai lengan yang kuat, jika tidak, ia mungkin bermasalah. Jika anda cukup kuat, gerudi tukul ini akan menjadikan hidup anda lebih mudah apabila bekerja pada projek rumah, tetapi jika tidak, maka saya amat menasihati anda untuk melihat pilihan lain yang lebih ringan. Ia nampaknya mempunyai penyebaran haba yang sangat baik dan saya tidak perasan ia terlalu panas semasa menjalankannya dalam 100+ darjah di bawah matahari, walaupun ia semakin panas dengan ketara.

Nah, saya agak mengesyorkan alat ini. Jika anda melakukan projek pembinaan rumah anda sendiri yang melibatkan penggerudian konkrit tugas berat, mengalihkan jubin lama, dsb. maka gerudi tukul ini sememangnya mesti ada. Ia dibuat dengan baik, semua logam (hampir semua), tidak terlalu panas, memberikan tenaga hentaman 3.6 joule (kira-kira 2.7 kaki-lb daya), menggunakan lampiran SDS standard, mempunyai dua mod operasi, kelajuan berubah-ubah dan semuanya dibungkus dalam sarung plastik acuan yang bagus untuk lebih mudah dibawa dan disimpan. Harga untuknya juga berpatutan dan persegi. Tetapi ia tidak begitu selesa untuk dikendalikan kerana ia tidak mempunyai sebarang peredam untuk mengurangkan pemindahan getaran ke tangan anda dan ia tidak mempunyai mod gerudi sahaja yang mengehadkan kebolehgunaannya. Walaupun saya masih menyukai gerudi tukul tunjuk cara ini dan akan terus menggunakannya dengan banyak, rating maksimum yang boleh saya berikan ialah 4 bintang.

+++ Kebaikan +++
1) Dibuat dengan sangat baik, kualiti terbaik.
2) Daya hentaman tinggi 2.7 kaki-lb.
3) Badan aloi logam tuang.
4) Dwi pemegang untuk operasi yang lebih mudah.
5) Dua mod operasi untuk dipilih.
6) Tidak terlalu panas semasa penggunaan berterusan.
7) Menggunakan lampiran SDS standard.
8) Didatangkan dengan pelbagai bit.
9) Datang dalam beg pembawa tugas berat.
10) Harga berpatutan.

--- Kelemahan ---
1) Agak berat, sekitar 6kg.
2) Tiada gerudi sahaja mod operasi.
3) Tiada peredam getaran dalam pemegang.
4) Daya impak mungkin lebih tinggi.

Post a Comment