App untuk android banyak yang berguna untuk guru dan pelajar tetapi ramai guru yang tidak mengetahui akan kewujudan Apps ini menyebabkan ia tidak digunakan. Di sini saya kongsikan antara App yang berguna buat guru dan pelajar.

1. Lingokids Lite
Aplikasi pembelajaran Bahasa Inggeris yang menyeronokan untuk kanak-kanak. Lingokids adalah cara terbaik untuk memulakan belajar bahasa Inggeris untuk kanak-kanak yang menyeronokkan dan cara semula jadi dengan aktiviti dan permainan bahasa Inggeris menyeronokkan untuk kanak-kanak direka dengan editorial berprestij Oxford University Press.

2. Class Timetable 
App Jadual Waktu Kelas adalah teman yang sempurna untuk guru, dan pensyarah. Dengan App ini, pengguna dapat menjejaki kelas dan menambah aktiviti jadual minggu anda dengan mudah. Kelas Jadual Waktu menampilkan warna yang cantik muka penuh, pilihan jadual multi minggu, dan banyak lagi. Tiada jadual lain untuk sekolah, kolej, atau universiti yang pernah ini mudah untuk digunakan. Anda tidak akan terlepas jadual waktu lagi kerana beb akan memberikan peringatan kepada anda sebelum jadual bermula.

3. Amazon Kindle
Aplikasi Kindle meletakkan berjuta-juta buku di hujung jari anda. Ia adalah aplikasi untuk setiap pembaca, sama ada anda seorang pembaca buku, pembaca majalah, atau surat khabar pembaca dan anda tidak perlu untuk memiliki Kindle untuk menggunakannya. Pilih daripada lebih empat juta buku Kindle dari Kindle Store atau menikmati majalah popular seperti The Economist dan Digest Reader dengan imej warna resolusi tinggi.

4. iCare Blood Pressure Monitor
Dalam kesibukan menjalankan tugas sebagai seorang guru, jangan lupa melakukan pemeriksaan kesihatan tekanan darah. iCare Blood Pressure Monitor membantu anda memeriksa tahap tekanan darah tanpa berjumpa doktor. iCare Tekanan Darah Monitor direka untuk orang untuk mengukur parameter fisiologi berikut: tekanan darah, kadar pernafasan, kadar jantung, oksigen, penglihatan, pendengaran, kapasiti paru-paru, emosi, Autisme spektrum, buta warna, gelombang nadi, Psikologi dan data fizikal yang lain.

5. Oxford Dictionary of English
The Oxford Dictionary of English adalah sebuah kamus mudah alih dengan kandungan dari Oxford University Press, dilengkapi dengan carian dan bahasa utama yang telah menjadi ruji aplikasi bahasa yang berkualiti dari MobiSystems. App ini ideal untuk profesional, pelajar dan ahli akademik, dan juga sesiapa sahaja yang memerlukan kamus yang komprehensif dan berwibawa semasa Bahasa Inggeris di tempat kerja atau di rumah.

Untuk Cikgu Kaki Shopping di internet

6. Lazada Apps
Lazada pusat membeli-belah dalam talian yang terbesar dan aktiviti membeli-belah di Asia Tenggara! Setiap bulan Lazada menawarkan pelbagai tawaran hebat dari semua jenama anda suka hanya di Lazada App.

Post a Comment