Sabah akan mengenang anda sebagai Hero. Mereka terkorban dalam kejadian gempa bumi yang melanda Sabah semasa menjalankan tugas mengiringi para pendaki ke puncak Gunung Kinabalu. Semoga bersemadi dengan aman.

Hero Robbi Sapinggi

Malim gunung, Robbi Sapinggi yang maut di Gunung Kinabalu dalam kejadian gempa bumi semalam, sangat mengambil berat tentang keselamatan dan sentiasa mengutamakan keperluan tetamunya, kata penganjur Ekspedisi Gunung Kinabalu Coalition Duchenne, Catherine Jayasuriya.

Jayasuriya yang berasal dari Sabah dan kini tinggal di Amerika Syarikat, berkata beliau cuba menghubungi Sapinggi melalui telefon bimbitnya, termasuk menghantar mesej teks, setelah mendapat tahu tentang kecederaannya melalui media sosial, namun tidak menerima sebarang respons.


Hero Ricky Masirin


Seorang Sahabat menerima perkabaran sedih bila mengetahui teman sekuliahnya telah pergi buat selamanya semasa mengiringi warga singapore di laluan extreme...bertugas sebagai mountain torq...R.I.P Ricky Masirin



Hero Valerian Joannes
Seorang yang komited dalam menjalankan tugas. Sangat disenangi oleh sesiapa sahaja, iaitu dikalangan rakan sekarja dan yang mendapatkan khidmatnya kerana sikapnya yang peramah dan kelakar.

Joseph was found beneath a boulder, in the heroic act of shielding two of his guests. Unfortunately, the three of them didn’t survive.


Joseph was last seen hugging two of his guests, in an attempt to protect them, using his body as a shield, an account related by his fellow mountain guide colleague, Sharulnizam Suhaji. Sharulnizam describes Joseph as an easy-going person with a good heart, soft-spoken and always kind.

Gambar : www.facebook.com/amazingborneo

Kredit : https://www.facebook.com/pages/SAYA-ORANG-SABAH/928246430524314

Post a Comment