Berbicara tentang perkhidmatan Pos Laju ini, sebenarnya igufran begitu marah dengan perkhidmatan Pos Laju ni. Bagaimana iguran tidak marah, perkhidmatannya tidak sepadan dengan namanya.

Tahun lepas iguran sangat terkejut apabila bungkusan saya dihantar ke Sandakan. Iguran hubungi pihak Pos Laju dan mereka berjanji akan mengurus penghantaran semula bungkusan tersebut. Pihak mereka tidakpun minta maaf kepada igufran walaupun igufran tidak mengharapkannya.

Bulan lepas iguran membeli buku secara atas talian. Tunggu punya tunggu tidak muncul. Sudah seminggu tidak juga muncul-muncul. Igufran trace status bungkusan igufran. Alangkah terkejutnya igufran bungkusan tersebut sudah lama terperap di Lahad Datu. Dengan jiwa raga yang marah, igufran menghubungi pihak Pos Laju. Awek yang menyambut panggilan igufran dengan sombongnya mengatakan pihak mereka tidak silap. Dia salahkan pihak pengirim yang salah tulis alamat dengan betul. Dia meminta igufran emailkan bukti pengiriman. Saya percaya dengan pihak  penghantar kerana ini bukan kali pertama saya membeli buku dengan mereka. igufran menyusahkan Badan Book Store dengan meminta mereka emailkan resit penghantaran. Servis Badan Book Store memang kelas terbaik. Tidak sampai 5 minit igufran menerima salinan penghantaran dan terus igufran email kepada Pos Laju. Sebaik sahaja igufran hantar email, igufran dapat pula email autoresponder pos laju yang menyatakan email igufran akan dibalas dalam 3 hari. Bikin panas..Serta merta saya hubungi Pos Laju. Kali ni igufran di sambut oleh lelaki budiman. Pendek kata lelaki ini bagus, bukan macam awek yang pertama sambut panggilan igufran. Mungkin awek tu takut igufran mengurat dia atau dia datang haid. Dipendekkan cerita, dua hari kemudian igufran menerima bungkusan. 8 hari kemudian igufran menerima email permohonan maaf daripada Pos Laju. Bukan 3 hari tetapi 8 hari kemudian.

Itu bab salah destinasi. Kalau bab Pos Lambat melakukan penghantaran sudah berkali-kali. Rugi saja bayar mahal-mahal tetapi tidak sampai mengikut kadar bayaran. Pembohong punya Samy Vellu. Dia pernah cakap hari ini pos kemarin sudah sampai. Bila Pos Laju benar-benar laju pun tidak pasti lagi. Tapi kalau di jalan raya, igufran akui van Pos Laju sangat laju macam dipandu oleh syaitan.


Sehingga igufran selesai menulis entri ini, igufran belumpun menerima bungkusan di atas. aduhaiiii nasib badan.

Post a Comment